ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ ΚΕΦΑΛΑ
Αυξάνονται οι ενστάσεις αναφορικά με την εφαρμογή του «Sense City», με μεγάλο αριθμό δημοτών να καταγγέλλει ότι δεν απαντώνται έγκαιρα τα αιτήματά του, όπως δεν απαντά ποτέ κανένας στη σχετική τηλεφωνική γραμμή, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις που στην πλατφόρμα τα προβλήματα δείχνουν ότι έχουν επιλυθεί ενώ στην ουσία αυτό δεν έχει γίνει. Η δημοτική αρχή δια στόματος Αποστόλη Αγγελή ξεκαθαρίζει πως καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ενώ τη δεδομένη περίοδο βρίσκονται σε εξέλιξη διαδικασίες ενίσχυσης του προσωπικού, προκειμένου να ανταποκρίνεται γρηγορότερα στα εκάστοτε αιτήματα. Την ίδια ώρα, οι δυσλειτουργίες και τα προβλήματα έχουν προκαλέσει την αντίδραση της αντιπολιτευτικής φωνής.
«Θα ενισχυθούμε με προσωπικό»
Σύμφωνα με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, Αποστόλη Αγγελή, η Δημοτική Αρχή προσπαθεί να επιτελέσει το έργο της όσο καλύτερα μπορεί με τα υπάρχοντα μέσα ενώ εξήγησε πως σκοπός του Δήμου είναι να κάνει μόνιμες προλήψεις για την περαιτέρω εξυπηρέτηση.
«Είναι γεγονός ότι υπάρχει έλλειψη προσωπικού και υποχρηματοδότηση. Κάνουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να ανταποκριθούμε στα αιτήματα των πολιτών με τον τρόπο αντιμετώπισης να ποικίλει ανάλογα την περίπτωση. Δηλαδή διαφορετικό χρόνο να λύσουμε ένα πρόβλημα με το πράσινο της πόλης και διαφορετικό χρόνο θα κάνουμε με τον ηλεκτροφωτισμό. Το επόμενο διάστημα ξέρουμε ότι θα αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα με τα χόρτα, οπότε και η Αντιδημαρχία Πρασίνου έχει φροντίσει να προχωρήσει σε έκτακτες προσλήψεις. Στο προσεχές μέλλον θα πάρουμε και άλλα μέτρα και θα ενισχυθούμε με περισσότερα άτομα με προγράμματα που ανοίγουν ενώ έχουμε ζητήσει και από την κυβέρνηση μόνιμες προσλήψεις πράγμα που δεν μας επέτρεψε τον Σεπτέμβριο. Σε γενικές γραμμές πάντως το κάθε τμήμα ανάλογα με τις δυνατότητές του μπορεί να επιλύσει το πρόβλημα».
«Τεράστιο ποσοστό προβλημάτων επιλύεται»
Μάλιστα, ο κ. Αγγελής απάντησε και στο ζήτημα της αναγραφής αιτημάτων ως επιλυμένων ενώ δεν έχουν επιλυθεί.
«Η αλήθεια είναι πως δεν έχω εντοπίσει αρκετά συχνά αυτήν την κατάσταση. Υπάρχουν κάποιες πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις, στις οποίες δεν γνωρίζω αν η αρμόδια υπηρεσία ή ο υπάλληλος έχουν απαντήσει σε αυτό το αίτημα ή αν υπάρχουν κάποιοι άλλοι λόγοι. Στο παρελθόν έχω και εγώ καταθέσει αίτημα που χρησιμοποιούσα και εγώ την πλατφόρμα και μου είπαν ότι δεν ήταν αρμοδιότητα του Δήμου. Στην πλατφόρμα έγραφε πως επιλύθηκε. Επί της ουσίας, το πρόβλημα παρέμενε, είχε διεκπεραιωθεί απλά δεν υπόκειτο στις αρμοδιότητες του Δήμου. Από την άλλη μεριά, μπορεί να υπάρχει και ανθρώπινο λάθος και να υπάρξουν κάποια λάθος στοιχεία ή λάθος ενημέρωση. Για αυτό το λόγο πρέπει να υπάρχει και ένα feedback ανάμεσα στον δημότη και την αρμόδια υπηρεσία. Πάντως τεράστιο ποσοστό των προβλημάτων επιλύεται».
Όπως εξηγεί ο Αντιδήμαρχος, τα περισσότερα ζητήματα που τίθενται στην πλατφόρμα, αφορούν την καθαριότητα και το πράσινο ενώ παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα το φαινόμενο να τοποθετούν ογκώδη αντικείμενα μέσα στα χόρτα. Εκεί, θα επικεντρωθεί λοιπόν το προσωπικό του Δήμου προκειμένου να ανταποκριθεί έγκαιρα τόσο στα αιτήματα στο Sense City όσο και στην επίλυση αυτών των προβλημάτων.
Λάθη, παραλείψεις και αδυναμία διαχείρισης
Όπως είναι φυσικό η δυσλειτουργία στην εφαρμογή του Sense City προκαλεί την αντίδραση της αντιπολίτευσης με τον επικεφαλή της παράταξης «σπιράλ» Πέτρο Ψωμά να κάνει λόγο για λάθη του δήμου «ο οποίος δεν μπορεί να διαχειριστεί το εν λόγω εγχείρημα προκαλώντας φυσικά αρνητικές συνέπειες στην καθημερινότητα των δημοτών».
«Δυστυχώς η δημοτική αρχή δεν βάζει προτεραιότητα την πόλη και τους δημότες της. Παρότι εκλέχτηκε για να ασχολείται με τα ζητήματα της Πάτρας και με την εξυπηρέτηση των Πατρινών, προτιμά να κάνει πολιτική, εθνική ακόμα και παγκόσμια. Και τα τοπικά προβλήματα συσσωρεύονται και η καθημερινότητα μας δυσκολεύει.
Η ανταπόκριση στα αιτήματα των κατοίκων της πόλης είναι αυτονόητη υποχρέωση της διοίκησης. Κανένα αίτημα δεν απαντιέται, ποτέ. Είναι γραμμή της Λαϊκής Συσπείρωσης να αφήνει τις εκκλήσεις των Πατρινών χωρίς απάντηση, ούτε καν ενημέρωση για το αν και πότε θα αναλάβει την εξυπηρέτηση και τη λύση.
Όσον αφορά το Sence City το θέμα είναι ακόμα πιο εκνευριστικό. Λάθη, παραλείψεις, αδυναμία διαχείρισης, τεχνικά θέματα που δεν αντιμετωπίζονται, παραπληροφόρηση. Το λένε οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι πολίτες.
Ακόμα και εδώ που πρόκειται για μια ηλεκτρονική εφαρμογή που έχει προσφερθεί στον Δήμο Πατρέων, επιστρατεύουν ως δικαιολογία τα συνήθη περί ‘’έλλειψης οικονομικών και ανθρώπινων πόρων’’. Μα γι’ αυτό υπάρχουν αυτές οι εφαρμογές, για να διευκολύνουν και να ‘’απαντούν’’ αυτοματοποιημένα.
Ας καταλάβει ο Δήμαρχος και οι Αντιδήμαρχοί του πως ακόμα και μια απάντηση του τύπου «δεν προλαβαίνουμε, δεν έχουμε δυνατότητα, θα ασχοληθούμε τότε, το αίτημά σας είναι σε εξέλιξη κλπ» είναι υποχρέωσή τους να την δίνουν και τιμά τον συμπολίτη που απευθύνεται στο δήμο. Αλλιώς δημιουργείται απαξίωση, έλλειψη εμπιστοσύνης, χαλάρωση της σχέσης με την εξουσία, θυμός κ.α».

