Το Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη & Μείωση των τροχαίων ατυχημάτων Πάνος Μυλωνάς (Ι.Ο.ΑΣ.) συστάθηκε στις 12 Μαΐου 2005.
Αποτελεί Ν.Π.Ι.Δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με ιδρυτικά μέλη του Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, Επιχειρηματικούς φορείς, Ελεγκτική Εταιρεία και φυσικά πρόσωπα.
Κύριος σκοπός του Ινστιτούτου είναι η υποστήριξη και προώθηση δραστηριοτήτων σε θέματα τα οποία προάγουν την οδική ασφάλεια, την κυκλοφοριακή αγωγή, τη μελέτη, έρευνα, ενημέρωση και εκπαίδευση στοχεύοντας κατ’ εξοχήν στην πρόληψη και μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων.
Η ευαισθητοποίηση των πολιτών και των αρμοδίων φορέων σε θέματα ενημέρωσης και προάσπισης της οδικής ασφάλειας αλλά και η περαιτέρω ενίσχυση, ενδυνάμωση και στήριξη της πολιτείας στην ανάληψη και τήρηση ουσιαστικών μέτρων και πολιτικών στη χώρα μας σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής, οδικής ασφάλειας και μείωσης των τροχαίων συμβάντων, αποτελούν βασικούς στόχους του Ινστιτούτου.
Αιτία για την ίδρυση του Ινστιτούτου είναι το γεγονός ότι έχουμε μία από τις χειρότερες θέσεις όσον αφορά στα τροχαία συμβάντα στην Ευρώπη, τα οποία αποτελούν και την πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους μας στην Ελλάδα.
Αποστολή του Ινστιτούτου είναι να:
Ασκήσει επιρροή στην Κοινωνία για την καλλιέργεια κυκλοφοριακής παιδείας και την ασφαλή συμπεριφορά στο δρόμο.
Να υποστηρίζει τους φορείς της Πολιτείας σε δράσεις πρόληψης.
Στα πλαίσια αυτά οι μαθητές του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου Καλαβρύτων Ευσέβειος Κηπουργός συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα οδικής ασφάλειας που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς (Ι.Ο.ΑΣ.).
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αποτελούταν από δύο μέρη το θεωρητικό και το πρακτικό. Σκοπός του ήταν η ενημέρωση των μαθητών για ασφαλή και υπεύθυνη οδήγηση καθώς και την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων.
Στο πρώτο μέρος, έγινε παρουσίαση των κινδύνων που παρουσιάζονται στο οδικό δίκτυο, την πρόληψη τους, για την αποφυγή τους, τους κανόνες κυκλοφορίας και το πώς οδηγούμε υπεύθυνα.
Στη συνέχεια ακολούθησε προσομοίωση των όσων θεωρητικά αναπτύχτηκαν σχετικά με τη χρήση ζώνης όπως επίσης προσομοίωση ανατροπής οχήματος, σύγκρουσης και οδήγησης στο ειδικά διαμορφωμένο όχημα.
Η εκπαίδευση και ο ρόλος του σχολείου πέραν τον μαθημάτων απαιτείται και επιβάλλεται έτσι ώστε από τη νεαρή ηλικία να μάθουν συμπεριφορές και να θέσουν όρια και συμπεριφορές χρήσιμες για τους ίδιους και την κοινωνία.







